מוצרים:

אין מוצרים בסל הקניות.

עשרת הדברות לגינה יפה והרמונית

הגינה של כל אדם מהווה דבר שחשוב לו מאוד. היא מאפשרת לשהות במרחב הפתוח, להנות מאוויר צלול וירק וזאת מבלי לצאת כלל מהבית. יחד עם זאת, בכדי שהגינה בביתכם הפרטי תהיה מעוצבת, איכותית, דקורטיבית ומרשימה מבחינת הנראות הוויזואלית שלה ומבחינה הפונקציונאליות שלה, חשוב מאוד לעצב אותה בצורה נכונה. במאמר הבא תקבלו טיפים שיסייעו לכם לעצב את הגינה הפרטית שבביתכם, בצורה הטובה ביותר, בהתאם לכל הפרמטרים שכדאי לשים עליהם דגש בעיצוב גינה יפה והרמונית.

כיצד בוחרים את סגנון העיצוב לגינה?

ראשית כל, עליכם להתחיל בבחירת סגנון עיצוב לגינה שלכם. סגנון העיצוב של הגינה צריך להיות מכוון לפי סגנון עיצוב מסוים שיעניק לכם את הקווים המנחים שאותם תיישמו, בהתאם לטעם ולצרכים שלכם. יש סגנונות עיצוב רבים שהם: עיצוב גינה בסגנון פרטי אשר דוגל בתחושת החמימות לצד אלמנטים מהטבע בלבד. לצד הצמחים והעצים בגינה זאת כדאי לשלב עוד אלמנטים של עץ כגון: נדנדות, ספסלים, שימוש בסלעים או באבנים במקום בטון ועוד, כך שהגינה תראה כמה שיותר טבעית. כדאי להשתמש גם בצמחים מטפסים אם תהיה אפשרות בכדי למלא מקומות ריקים או חשופים בגינה.
ניתן לעצב גינה גם בסגנון טרופי. הסגנון המדובר כולל שימוש בעצי פרי טרופיים, בחירה בצמחייה טרופית כאשר כל הצמחייה והעצים יהיו קרובים אחד לשני וייצרו אווירה של ג'ונגל של ממש. לרוב לא משלבים בגינה זאת מקומות ישיבה בין הצמחים בשל הצפיפות, אלא במקום פתוח ומרכזי יותר בגינה.
כמובן שאתם יכולים לשלב את הגינה שלכם באופן מודרני ולשלב בה מטבח חוץ, ריהוט יוקרתי וכל דבר אחר שיעניק לה מראה של יוקרה ואיכות.

פונקציונליות של הגינה

מלבד המראה של הגינה, שהוא ללא ספק מהווה דבר חשוב מאוד בעיצוב, הרי שהיא צריכה לשרת אתכם ולמלא את הצרכים שלכם ועל כן, עליכם לחשוב מראש מה יהפוך את הגינה שלכם לפונקציונלית. האם אתם מעוניינים לשלב בה מקום מיועד לגידול של צמחי תבלין או ירקות? האם אתם מעוניינים להשקיע בפינת אירוח מרווחת? האם אתם מעוניינים לשלב אזור משחקים לילדים הכולל מגלשות ונדנדות? כל הדברים הללו חשובים מאוד ויש לקחת אותם בחשבון כאשר מתכננים את הגינה.

בחירת ריהוט גן

ישיבה בגינה יכולה להיות רגועה ונינוחה. מרבית האנשים שיש להם גינה פרטית בבית אוהבים לשבת בה להנות מהאוויר הצלול וכן לארח בה. יחד עם זאת, בכדי שיהיה נעים ונוח לשבת בגינה, כדאי מאוד לבחור בריהוט גן איכותי שיתאים לכם מבחינת העיצוב שלו ומבחינת האיכות והנוחות שלו. ניתן לבחור בספות ממש לגינה שיעניקו את הנוחות המרבית, ניתן לבחור בפינת ישיבה הכוללת כיסאות נוחים סביב שולחן וניתן לבחור גם כיסאות עם ריפוד איכותי שיסב נוחות מקסימלית. כמו כן, ניתן לשלב גם נדנדה לישיבה.

תאורה לגינה

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך עיצוב הגינה הוא בחירת תאורה מתאימה לגינה. כדאי לבחור בגופים מעוצבים כמו עמודי תאורה לגינה שמתכתבים עם סגנון העיצוב של המקום ולמקם אותם בנקודות שיאירו את הצמחייה וגם יחמיאו לעיצוב.
כדאי לדעת כי קיימים כיום סוגים רבים ושונים של גופי תאורה לגינה לרבות תאורה דקורטיבית הכוללת ספוטים צבעוניים בעלי אור רך שמאירה צמחים מסוימים ויוצרים אווירה נעימה וטבעית בגינה בשעות החשכה.
ניתן לבחור גם גופי תאורה ייעודיים לשביל הגינה. לרוב מדובר על עמודים קטנים עם תאורה בראשם או תאורה אשר שקועה ברצפה בסביבת השביל. סוג נוסף של תאורה חשובה לגינה היא תאורה פונקציונאלית כגון תאורת הצפה אשר מוצבת בדרך גלל באזורים שבהם ממקמים פינת ישיבה עם שולחן וכסאות. במקום זה כדאי ליצור תאורה חזקה ובהירה.
עוד סוג של תאורת גן שבשנים האחרונות צובר פופולאריות הוא תאורה סולארית. מדובר על גופי תאורה בגדלים שונים אשר מצוידים בפנאל סולארי קטן שקולט את אנרגיית השמש במהלך היום ומשתמש בה בכדי להפעיל את התאורה במהלך שעות החשוכה.
כמובן שניתן למצוא גם נורות לד חסכוניות ואיכותיות שניתן לשלב באזורים שונים בגינה, בהתאם לצורך.
תאורה בגינה גם מסייעת לעיצוב הגינה וגם יוצרת אווירה נדרשת בגינה ועל כן, יש לבחור אותה בקפידה.

דלג לתוכןכפתור לפתיחת תפריט נגישותHandicapped logo whiteHandicapped logo black
תפריט נגישות